17. 12. 2018

Hospodářská komora otevřela asistenční kanceláře na Ukrajině a v Srbsku. Podpoří zaměstnavatele, pomůže českým úřadům i uchazečům o práci, aby zrychli

„Režimy v praxi probíhají tak, že si zaměstnavatelé musí sami na Ukrajině nebo v Srbsku vytipovat vhodné pracovníky, vést s nimi pracovní pohovory a vyřídit stohy papírů pro úřady. Malé a střední firmy, které na jedné straně nemají dostatečné personální kapacity v HR oddělení, na straně druhé jim zaměstnance přetahují velké fabriky, odrazovaly od rekrutace pracovní síly ze zahraničí právě administrativní náročnost a vysoké náklady. Nově jim budou tyto kanceláře přímo v terénu vhodné pracovníky nejenže vybírat, ale zabezpečí i nezbytné papírování,“ uvedl prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý.

Jedním z problémů, se kterým se projekty potýkají, je vysoká „ztrátovost“ uchazečů a dále velká „chybovost“ podávaných dokumentů na příslušných úřadech.

Kvůli zdlouhavým procesům, kdy proces vyřizování žádostí o zaměstnaneckou kartu probíhá zhruba pět měsíců až půl roku, řada již vybraných uchazečů o zaměstnání ztratí trpělivost a v průběhu procesu vycestují za prací do jiných zemí, nejčastěji do Polska, Ruska nebo na Slovensko. Zaměstnavatel, který už investoval do rekrutace pracovníka značné úsilí, čas i nemalé prostředky v řádu desítek tisíc korun, se tak ocitne znovu na začátku.

Kvůli chybovosti dokumentů se uchazeč o zaměstnání musí kvůli doplňování žádostí opakovaně na konzulát vracet, což zdržuje administrativní proces i samotné úředníky.

Hospodářská komora tak nalezla způsob, jak zkvalitnit proces obou Režimů a částečně zkrátit vyřizovací lhůty. Odblokuje tak nutnost opakovaných návštěv zájemců o zaměstnaneckou kartu na konzulátech, které díky tomu mohou v kratších lhůtách obhospodařit více uchazečů o zaměstnání. „Úředníci tak budou mít jistotu, že podklady, které prošly asistenčními kancelářemi, jsou kvalitně přichystané,“ dodal Dlouhý.

Asistenční kanceláře poskytnou odborné poradenství v oblasti legálního pobytu cizinců a zpracují veškeré dokumenty. Za zaměstnavatele nahlásí volné pracovní místo na Úřadu práce ČR, zajistí překlady dokumentů, pracovní smlouvy i potvrzení o zajištění ubytování. Rovněž připraví žádost o nahlášení uchazeče do Režimů a vydání krátkodobého víza. Budou také asistovat při vyřizování cestovního pojištění, zdravotního a sociálního pojištění, ale i při příjezdu pracovníka do ČR a při ohlášení místa pobytu na cizinecké policii.

Celý článek na komora.cz




« Zpět na přehled novinek